zondag 6 maart 2016

5-3-2016: Galgenbergmarathon, Rhenen


'Eet je wel genoeg?'
'Neem nog maar een kaasblokje.'
'Niet vergeten te eten!'
'Een extra handje chips mag best hoor.'
'Heb je wel al genoeg bananen gegeten?'
Dropjes, stroopwafel, mueslireep en ontbijtkoek, ik moet alles eten van Wim Hogentoren want volgens hem mag ik er nog best een kilootje bij eten. Vandaag ben ik in een goede stemming dus ik luister niet alleen goed naar hem maar ik volg zijn advies ook nog eens braaf op. En dat mag best een unicum genoemd worden. Vandaag mag Wim mijn diëtist zijn, ik moet hem nl. een beetje te vriend houden want volgende maand pacen we samen in Rotterdam. En we staan toch lang stil bij de verzorgingsposten dus ik eet mijn tijd maar vol, wat moet je anders in die tijd doen? Er is ook meer dan genoeg, naast alle bovenstaande lekkernijen is er ook nog water, limonadesiroop, cola en warme thee te drinken.
De Galgenbergmarathon wordt vandaag voor de tiende keer georganiseerd en ik loop voor de achtste keer mee. Omdat hij zo leuk is, elk jaar weer.


Ontvangst met koffie en cake en daarna nog een extra bakkie en plakkie, er is meer dan genoeg voor de 80 deelnemers die vandaag meelopen. Om 9 uur start mijn groep, eigenlijk is dit niet mijn groep want ik was in een snellere groep ingedeeld maar dat leek me niet verstandig en in deze groep lopen meer bekenden van me mee zoals Gertie, Hannah, Jacolien, Edwin, Jean-Pierre en 2 Wimmen. Eerst wordt er een rondje om de parkeerplaats geglibberd (de weg was bevroren en glad) en daarna gaan we het bos in. En dat is soms ook glibberen want door de regenval van afgelopen tijd liggen er veel modder- en diepe waterplassen op de route maar dat mag de pret niet drukken. Een andere route dan vorig jaar maar net zo mooi. Voor mij altijd weer een feest om in een echt bos te mogen lopen in plaats van de verzameling takken die ze hier in de polder bos noemen. En heide!  En heuvels met adembenemend mooie vergezichten, om maar eens een astmatische woordspeling te gebruiken (sorry maar het houdt me nog steeds bezig). Kwintelooijen, naar beneden en weer omhoog via de trap (pas op, glad!). Over de Willem III plantage, echt prachtig! We boffen want we zien een kudde Schotse Hooglanders, herten en een kudde paarden die vlak bij elkaar lopen. De paarden worden een beetje zenuwachtig en sommige rennen weg, vlak voor de lopers langs. En natuurlijk vereren we de Eenzame Eik weer met een bezoekje. Alleen is hij vandaag niet zo eenzaam want er zit een stelletje op een bankje. Wil je net een beetje romantisch doen en dan komen er zo'n 80 hardlopers langs, wel een beetje sneu.
En na het lopen is er dan natuurlijk weer de traditionele soep met stokbrood. En een dikke laag roomboter want ik moet nog wat aankomen, heerlijk zo'n excuus.
Best lekker getraind vandaag.


3 opmerkingen:

  1. Elk jaar weer een mooi loop (en eet) feestje. Hopelijk niet voor het laatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze proberen je echt vet te mesten geloof ik. Leuk verslag weer.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het als lichtgewicht ook lang op die manier geprobeerd. Zonder succes... Er is een andere aanpak mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.